Amerika Birleşik Devletleri’nde Kamu Politikaları ve Halk Kütüphanelerinin Erken Okuma-Yazma İşlevi ile İlişkisi

Yazarlar

  • Arif Yılmaz Hacettepe University, Faculty of Education, Division of Pre-School Teaching

DOI:

https://doi.org/10.15612/BD.2009.294

Anahtar Kelimeler:

Halk kütüphaneleri, Kamu politikaları konuları, Okuma-yazma, Okul öncesi çocuklar

Özet

Son on yıl, Amerika‘da çocukların erken okuma-yazma gelişimleri üzerine büyük bir ilginin odağı oldu. Bütün kamu kurumları eğitime destek çerçevesinde görev ve vizyon durumlarını Federal hükümetin de desteğiyle büyüyen bu ilgiye destek olabilmek amacıyla yeniden değerlendirmeye aldılar. Federal hükümet çocukların erken okuma-yazmaya olan ilgilerinin desteklenmesini çeşitli kanunlarla destekledi ve Amerikan Kütüphane Derneği başta olmak üzere diğer kütüphane dernekleri ve ilgili bütün kamu kurumları görev tanımlarını yenilediler. Bununla beraber, halk kütüphaneleri, toplumun her kesiminden insanlara açık ve ücretsiz erişim sağlayan bir kurum olarak, çocukların erken okuma-yazma gelişimini destekleyebilecek en önemli kurumların başında gösterildi. Bu bağlamda bu çalışmada, bir halk kütüphanesinin personelinin konuya olan bakış açısı ve bu konuyla ilgili olarak verdikleri hizmetler değerlendirildi. Çalışmanın sonuçlarına göre seçilen halk kütüphanesinin personeli her ne kadar para sorunları başta olmak üzere toplumun her kesimine erişmede zorluklarla karşılaşsalar da konunun öneminin farkında olup bu bağlamda hizmet vermeye çalışmaktadırlar.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Yayınlanmış

2009-04-30

Nasıl Atıf Yapılır

Yılmaz, A. (2009). Amerika Birleşik Devletleri’nde Kamu Politikaları ve Halk Kütüphanelerinin Erken Okuma-Yazma İşlevi ile İlişkisi. Bilgi Dünyası, 10(1), 80-93. https://doi.org/10.15612/BD.2009.294

Sayı

Bölüm

Hakemli Makaleler