Okul Kütüphanelerinde Derme Geliştirme: Politikalar ve Dermelerin Betimlenmesi

Yazarlar

  • H. İnci Önal Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

DOI:

https://doi.org/10.15612/BD.2005.435

Anahtar Kelimeler:

Derme geliştirme, Derme geliştirme politikası, Okuma, Okul kütüphaneleri

Özet

Geleneksel olarak kütüphanecinin en övgüye değer görevlerinden biri, kitap seçimi ve derme geliştirme olmuştur. Bu çalışmada, okul kütüphanelerinin mevcut durumu ile derme geliştirme politikası hazırlama aşamaları arasındaki bağlantı tartışılmaktadır. Yapılan araştırmada, derme geliştirme çalışmalarıyla ve Türkiye çapında uygulanacak Milli Eğitim Bakanlığı’nın standart kitap listesi hakkında bilgi verilmiştir. Mevcut durumu göstermek üzere, 2004 – 2005 öğretim yılı içinde Ankara’da 117 ortaöğretim okul kütüphanesini kapsayan geniş kapsamlı bir araştırma yapılmıştır. Bulguların, okul kütüphaneleri için derme hazırlama ve geliştirme politikalarının düzenlenmesinde kütüphanecilere katkıda bulunması beklenmektedir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Yayınlanmış

2005-10-31

Nasıl Atıf Yapılır

Önal, H. İnci. (2005). Okul Kütüphanelerinde Derme Geliştirme: Politikalar ve Dermelerin Betimlenmesi. Bilgi Dünyası, 6(2), 193-218. https://doi.org/10.15612/BD.2005.435

Sayı

Bölüm

Hakemli Makaleler