Milli Kütüphane’de Görme Engellilere Yönelik Konuşan Kitaplık Bölümü Hizmetinin Değerlendirilmesi ve Kullanıcı Memnuniyeti Araştırması
DOI:
https://doi.org/10.15612/BD.2011.203Anahtar Kelimeler:
Konuşan kitaplık, Görme engelli kullanıcılar, Kullanıcı memnuniyeti, Milli KütüphaneÖzet
Bu çalışmanın amacı görme engelli kullanıcılara yönelik kütüphane hizmetlerini Milli Kütüphane’de bulunan Konuşan Kitaplık Bölümü’nü ele alarak değerlendirmek ve bu değerlendirmeler doğrultusunda kullanıcı memnuniyeti araştırması yapmaktır. Bu çerçevede Milli Kütüphane görme engelli kullanıcılarına Kasım-Aralık 2010 tarihlerinde anket uygulanmıştır. Altı Nokta Körler Derneği üyeleri, Görme Özürlüler Rehabilitasyon Merkezi görevlileri, Mitat Enç Görme Engelliler İlköğretim Okulu öğrencileri ve öğretmenleri, Cumhuriyet Lisesi öğrencileri ve Milli Kütüphane görme engelli personeli ve orada bulunan görme engelli kullanıcılar ile yüz yüze görüşülüp anketler yapılmış, ayrıca Milli Kütüphane Konuşan Kitaplık personeli aracılığı ile anketler e-mail yoluyla Konuşan Kitaplık Bölümü üyelerine gönderilerek anketler yanıtlanmıştır. Toplam 45 görme engelli birey ile yüz yüze görüşülüp bunlar arasında Milli Kütüphane Konuşan Kitaplığı kullanan ya da kullanmış olan 32 görme engelli kullanıcıya anket yapılmıştır. Elde edilen bulgular ile Milli Kütüphane Konuşan Kitaplık Bölümü kullanıcılarının memnuniyetleri değerlendirilmiştir. Anket sonuçların da Milli Kütüphane Konuşan Kitaplık Bölümü görme engellilere yönelik hizmetleri yeterli olmadığı ortaya çıkmış ve bu kapsam da çözüm önerileri verilmiştir.
İndirmeler
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.