Kütüphanelerde Performans Ölçümü: IFLA Performans Ölçütlerinin Değerlendirilmesi
DOI:
https://doi.org/10.15612/BD.2010.261Anahtar Kelimeler:
Değişim, Kütüphane, Performans ölçümü, Performans değerlendirme, IFLAÖzet
Bu çalışmada, IFLA tarafından 1996 yılında ilk baskısı yapılan “Akademik Kütüphanelerde Performans Ölçümü” adlı kitabın, 2007 yılında gözden geçirilerek ikinci baskısının “Kütüphanelerde Performans Ölçümü” adı altında yapılmasının nedenleri ve bu iki baskının karşılaştırmalı bir değerlendirmesi yapılmıştır. Aradan geçen 11 yıllık süre içerisinde meydana gelen değişimlerin, kütüphanelerin performansını değerlendirmek için kullanılan ölçütlerde nasıl değişiklik yarattığı görülecek ve bu kitaplar çerçevesinde, yaşanan değişimlerin kütüphanelere olan etkisi tartışılacaktır.
İndirmeler
Referanslar
Akbayrak, E. H. (2005). Orta Doğu Teknik Üniversitesi Kütüphanesinde hizmet kalitesi ölçümü. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
Çakmak, N. ve Ocaklı E. (2006). Performans değerlendirmesi gerekli midir? Neden? UNAK’06 Toplantısı’nda sunulan bildiri. 15 Şubat 2010 tarihinde http://kaynak.unak.org.tr/bildiri/unak06/406-18.pdf adresinden erişildi.
EQLIPSE (1995-1997). Evaluation and quality in library performance: System for Europe. 21 Nisan 2009 tarihinde http://www.cerlim.ac.uk/projects/eqlipse/ adresinden erişildi.
EQUINOX (1998-2000). Library performance measurement and quality management system. 5 Mart 2009 tarihinde http://www.equinox.dcu.ie/index.html adresinden erişildi.
ISO 11620 (2008). International standard. Information and documentation-library performance indicators. Switzerland: ISO.
Kanık L. (1999). Üniversite kütüphanelerinde performans değerlendirmesi: Kavramsal bir yaklaşım. E. Bilar (Yay. Haz.). 21.yy’da Üniversite Kütüphanelerimiz Sempozyumu Bildirileri: 22-24 Ekim 1998 Edirne içinde (ss.146-156). Edirne: Trakya Üniversitesi.
Karakaş, S. (1991). Başarı değerlendirmesi: Kütüphanelerde ve enformasyon merkezlerinde yeni bir yönetim aracı. Türk Kütüphaneciliği, 5 (4), 161-171.
Law, L. M., Gao, V. X. ve Ng, H. L. (2009). Performance evaluation: A case study of Lee Kong Chian Reference Library. Library Management, 30 (1/2), 77-87.
Liu, Y. Q. (2001). The use of statistics in the managerial process by public library directors in China and the USA: A cross-country survey. Library Management, 22 (4/5), 187-194.
Poll, R. (2008). Ten years after: Measuring quality revised. Performance Measurement and Metrics. 9(1), 26-37.
Poll, R. ve Boekhorst, P. (1996). Measuring quality: International guidelines for performance measurement in academic libraries. München: IFLA, K.G. Saur.
Poll, R. ve Boekhorst, P. (2007). Measuring quality performance measurement in libraries (2.bs). München: IFLA. K. G. Saur.
Stephens, D. ve Russell, K. (2004). Organizational development and leadership. Library Trends. 53(1), 248-249.
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm

Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.