21. Yüzyıl Üniversitesinde Birleşik Kütüphane ve Enformasyon Hizmetleri
DOI:
https://doi.org/10.15612/BD.2001.456Anahtar Kelimeler:
Üniversiteler - bilgisayar hizmetleri, üniversite kütüphaneleri, Elektronik kütüphane, Sanal öğrenme ortamı - öğrenciler, SCONUL, Birleşik KrallıkÖzet
21. yüzyılda Birleşik Krallık'taki üniversiteler, bir geçiş dönemindedir. Okutulan konularda farklı eğilimler ortaya çıkmakta ve derslerin düzenlenme biçimleri de değişmektedir. Öğrenci sayıları artmaktadır. Yeni ve daha güçlü bilgisayar ağları kurulmaktadır. Bu ortamda, gelişmeyi desteklemek üzere tasarrufçu davranma ve yeniden örgütlenmeye gitmek gerekmektedir. Kütüphaneler ve bilgisayar hizmetleri gittikçe daha fazla çakışarak, içiçe geçmektedir. Kütüphaneciler eğitimde daha fazla yer almakta ve elektronik kütüphane bir hayli değişmektedir. Elektronik dergiler, kitaplar ve ikincil hizmetler, kütüphanelerin çalışma biçimlerini de değiştirmektedir. Melez kütüphane diye bir kavram doğmakta ve sanal öğrenim ortamında kütüphane ve sınıf kavramının sınırları belirsizleşmektedir. Son zamanlarda ortaya konulan SCONUL raporu kütüphane ekonomisinin teknik gelişmelerin ve öğrenci sayılarının geleceğine ilişkin bazı tahminlerde bulunmaktadır.
İndirmeler
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.