Elektronik Danışma Hizmetleri

Yazarlar

  • Nazan Uçak Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

DOI:

https://doi.org/10.15612/BD.2003.502

Anahtar Kelimeler:

Elektronik danışma hizmetleri

Özet

Bu makale genel olarak elektronik danışma hizmetleri ile ilgilidir. Elektronik danışma hizmetlerinin gelişimi, geleneksel danışma hizmetlerinden farkı, oluşumunu etkileyen nedenler, nasıl oluşturulması gerektiği, teknik ve hizmetin uygulanmasıyla ilgili standartlar yazıda ele alınmıştır. Ayrıca bu alanda geliştirilen projeler, işbirliğinin önemi ve işbirliği örnekleri, uygulamada karşılaşılan sorunlar ve kütüphanecilerin konuya yaklaşımlarına da değinilmiştir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

Bennett, B.A., Kasowitz, A. ve Lankes, R.D. (2000). Digital reference quality criteria. R.D. Lankes, J.W. Collins ve A.S. Kasowitz (ed. by). Digital reference service in the new millenium içinde (s. 65–80). New York: Neal-Schuman Publishers.

Chandler, Y.J. (2001). Reference in library and information science education. Library Trends, 50(2): 245–262.

Chowdhury, G.G. ve Chowdhury, S. (2003). Digital library services. Introduction to digital libraries içinde (s. 227-245). London: Facet Pub.

Ellis, L. ve Francoeur, S. (2001). Applying information competency to digital reference. 67th IFLA Council and General Conference (August 16-25 2001). Boston: IFLA.

Fritch, J.W. ve Mandernack, S.B. (2001). The emerging reference paradigm: A vision of reference services in a complex information environment. Library Trends, 50(2): 286–305.

Galvin, T.J. (1978). Reference service and libraries. Encyclopedia of Library and Information Science içinde (s. 210–226). New York: Marcel Dekker Pub.

Gorman, M. (2001). Values for human-to-human reference. Library Trends, 50(2): 168–182.

Janes, J. (2002). Digital reference: Reference librarians’ experiences and attitudes. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 53(7): 549–566.

Kresh, D.N. (2000). Offering high quality reference service on the web: The collaborative digital reference service (CDRS). D-Lib Magazine. [Çevrim içi], Elektronik adres: http://www.dlib.org/dlib/juneoo/kresh/06kresh.html [10 Temmuz 2003].

Lankes, R.D. (2000). The foundations of digital reference. R.D. Lankes, J.W. Collins ve A.S. Kasowitz (eds. by). Digital reference service in the new millenium içinde (s. 1–10). New York: Neal-Schuman Publishers.

Lipow, A.G. (2003). The virtual reference librarian’s handbook. New York: Neal-Schuman Pub.

Lynch, P. (2000). Managing growth for Ask A services. R.D. Lankes, J.W. Collins ve A.S. Kasowitz (eds. by). Digital reference service in the new millenium içinde (s. 83–90). New York: Neal-Schuman Publishers.

Mardikian, J. ve Kesselman, M. (1995). Beyond the desk: Enhanced reference staffing for the electronic library. Reference Services Review, 23(1): 21–28.

McGlamery, S. ve Coffman, S. (2000). Moving reference to the web. R.D. Lankes, J.W. Collins ve A.S. Kasowits (ed. by). Digital reference service in the new millenium içinde (s. 181-196). New York: Neal-Schuman Publishers, Inc.

Penka, J. (2003). The technological challenges of digital reference. D-Lib Magazine, 9(2):1-13. [Çevrim içi], Elektronik adres: http://www.dlib.org/dlib/february/penka/02penka.html [10 Temmuz 2003].

Sutton, S. (1996). Future service models and the convergence of functions: The reference librarian as technician, author and consultant. K. Low, (ed.). The roles of reference librarians: Today and tomorrow içinde (s. 131-138). New York: Haworth Press.

Tenopir, C. ve Ellis, L. (1998). The impact of digital reference on librarians and library users. Online, 22(6): 84–88.

Tyckoson, D. A. (2001). What is the best model of reference service. Library Trends, 50(2): 183-196.

Virtual Reference Desk. (2003). Virtual Reference Desk. [Çevrim içi], Elektronik adres: http://www.vrd.org/about.shtml [27 Haziran 2003].

Wilson, M.C. (2000). Evoluation or entropy: Changing reference/user culture and future of reference librarians. Reference and User Service Quarterly, 39(4): 387-390.

Yayınlanmış

2003-10-31

Nasıl Atıf Yapılır

Uçak, N. (2003). Elektronik Danışma Hizmetleri. Bilgi Dünyası, 4(2), 103-121. https://doi.org/10.15612/BD.2003.502

Sayı

Bölüm

Hakemli Makaleler

Aynı yazar(lar)ın en çok okunan makaleleri