Kütüphaneciler Nerede?: DLSÜ Kütüphanelerinin Gezici Danışma Deneyimleri

Yazarlar

  • Joseph Marmol Yap De La Salle University
  • May Laureno Cajes De La Salle University

DOI:

https://doi.org/10.15612/BD.2016.506

Anahtar Kelimeler:

Gezici bilgi danışma, danışma hizmetleri, gezici danışma, müşteri memnuniyeti, hizmet değerlendirme, Filipinler

Özet

Gezici danışma kavramı Filipinler’de oldukça yenidir. 2012 yılında, De La Salle Üniversitesi (DLSÜ) Kütüphaneleri, “Seçilmiş Filipin Akademik Kütüphanelerinde Danışma ve Bilgi Hizmetleri: Eğilimler ve Geleceğe Bakış” başlıklı OCLC raporunda, gezici danışma hizmetini DLSÜ Kütüphanelerinin hizmetlerinin bir bölümü olarak başlatacaklarını paylaşmıştır. GBD ya da diğer adıyla Gezici Bilgi Danışma 2013 yılında başlatılmış ve 2014 Temmuz ayında pilot olarak denenmiştir. GBD hizmeti kütüphane personeline kullanıcılarla daha yakından ilgilenme, bilgi hizmetini genişletme ve bilgi alışverişinde daha yüksek seviyede müşteri hizmeti oluşturma imkânı sağlamaktadır. Kütüphanecilerin varlığı kütüphanenin bölümlerinde gezinirken daha da görülebilir olmaktadır. Bu değerlendirme araştırması GBD hizmetinin amacına ulaşıp ulaşmadığını belirlemeye çalışmaktadır. Hem kullanıcılardan hem de kütüphanecilerden geri dönüş almak için çevrimiçi değerlendirme formları kullanılmıştır. Bu makale De La Salle Üniversitesi Kütüphanelerinin gezici danışma hizmetinin bilgi alışveriş deneyimlerini ve sonuçlarını aktarmaktadır.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Yayınlanmış

2016-12-30

Nasıl Atıf Yapılır

Yap, J. M., & Cajes, M. L. (2016). Kütüphaneciler Nerede?: DLSÜ Kütüphanelerinin Gezici Danışma Deneyimleri. Bilgi Dünyası, 17(2), 232-246. https://doi.org/10.15612/BD.2016.506

Sayı

Bölüm

Hakemli Makaleler

Aynı yazar(lar)ın en çok okunan makaleleri