Öğrencilerin Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıklarında Ebeveynlerin Duyarlılığı
DOI:
https://doi.org/10.15612/BD.2004.483Anahtar Kelimeler:
Öğrenciler, Okuma alışkanlığı, Kütüphane kullanma alışkanlığı, Ebeveyn duyarlılığıÖzet
Bu çalışmada, Ankara’daki 8 merkez ilçede okuyan ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okuma ve kütüphane kullanma alıflkanlıklarında ebeveynlerinin duyarlılıkları araştırılmıştır. 344 öğrenciye uygulanan anket ile elde edilen araştırma sonuçlarına göre, ebeveynlerin bu konuda yeterince duyarlı davranmadıkları, bunun da çocuklarının okuma ve kütüphane alışkanlıklarını olumsuz yönde etkilediği saptanmıştır.
İndirmeler
Referanslar
ALA (1978). Book reading and library usage: A study of habits and perceptions. New Jersey: Gallup.
Alpay, M. (1991a). Ona kitabı sevdirelim. Kütüphane: Dünü yarına bağlayan köprü içinde (ss. 76-78). İstanbul: TKD İstanbul Şubesi.
Alpay, M. (1991b). Çocuk ne zaman okur? Kütüphane: Dünü yarına bağlayan köprü içinde (ss. 113-119). İstanbul: TKD İstanbul Şubesi.
Bamberger, R. (1990). Okuma alışkanlığını geliştirme (B. Çapar, Çev.). Ankara: Kültür Bakanlığı.
Bayram, S. (2001). Türkiye’de kitap okuma alışkanlığı. İstanbul: İstanbul Ticaret Odası.
Çıngı, H. (1990). Örnekleme kuramı. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
Huttner, H. (1976). Lesen in der unterstufe. Bibliothekar, 30 (2), 79-86.
Lohann, C. (1991). The creation of the reading habit in the child. Cape Librarian, 35 (4), 2-5.
Özçelebi, O. S. ve Cebecioğlu, N. S. (1990). Okuma alışkanlığı ve Türkiye. İstanbul: Milliyet Yayınları.
Özdemirci, F. (1990). Niçin az okuyoruz kamuoyu araştırması sonuçlandı. Türk Kütüphaneciliği, 4 (3), 154-155.
Özen, F. (2001). Türkiye’de okuma alışkanlığı. Ankara: Kültür Bakanlığı.
Powell, R., Taylor, M. T. ve McMillan, D. L. (1984). Childhood socialization: Its effect on adult library use and adult reading. Library Quarterly, 54 (3), 245-264.
Sağlamtunç, T. (1991). Türk gençlerinin okuma alışkanlıkları. Çağdaş kütüphanecilik ve düşünce özgürlüğü üzerine içinde (ss. 141-148). İstanbul: Yapı Tasarım Üretim.
Steinberg, H. (1979). Erziehung zum lesen. Buch and Bibliothek, 31 (11/12), 958-960.
TDK (1983). Türkçe sözlük (7. bs.). Ankara: TDK.
Terweilliger, G. (1984). A sampling of parent education. Public Libraries, 23 (2), 54-56.
Yılmaz, B. (1995). Okuma sosyolojisi: Ankara’da oturanların okuma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 9 (3), 325-336.
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm

Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.