Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinde Öğrenci Profili
DOI:
https://doi.org/10.15612/BD.2004.496Anahtar Kelimeler:
Öğrenci profili, Bilgi ve belge yönetimi bölümü, Kütüphanecilik eğitimiÖzet
Bu makalede, Türkiye’deki bilgi ve belge yönetimi bölümlerinin öğrenci profili üzerine yapılan bir çalışmanın bulguları sunulmuştur. Öğrenci profilinin belirlenmesi, öğrenci gereksinimlerine göre düzenlenmiş öğrenme ortamları hazırlanmasına ve ders programlarının gözden geçirilmesine katkıda bulunacaktır. Bulgular, Türkiye’deki dört bilgi ve belge yönetimi bölümünde kayıtlı bulunan birinci sınıf öğrencilerinin %60’dan fazlasının kız öğrenci olduğunu, öğrencilerin üniversiteye girerken yaptıkları ilk üç tercihleri arasında pedagoji bölümlerinin en çok tercih edilen bölümler olduğunu, öğrencilerin yaklaşık %50’sinin kişisel bilgisayarı ve %35’inin internet bağlantısı bulunduğunu; ayrıca öğrencilerin gerek yabancı dil gerekse bilgisayar okuryazarlığı becerilerinin farklı düzeylerde olduğunu göstermektedir.
İndirmeler
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.