Bilgi ve Belge Hizmetlerinde Mükemmeli Yakalamak: Örnekedinme

Yazarlar

  • Mesut Kurulgan Anadolu Üniversitesi Porsuk Meslek Yüksekokulu

DOI:

https://doi.org/10.15612/BD.2007.354

Anahtar Kelimeler:

Bilgi-belge merkezleri, Örnek edinme, Toplam kalite yönetimi

Özet

1980’lerden önce bilgi-belge merkezleri (BBM) hizmetlerinin kalitesini ölçmede kullanıcı memnuniyetini esas alıyorlardı. 1980’den sonraki dönemde; BBM’ler eğitim ve bilgi hizmetlerinin etkinliğini artıran temel unsurlardan biri olan toplam kalite yönetimini fark ettiler ve uygulamaya başladılar. BBM’ler, 20 yıldan daha fazla bir süredir, kullanıcılara sunulan hizmeti geliştirmek için yeni araç ve süreçlerden yararlanma yoluna gitmektedirler. Bu süreçlerden bir tanesi de ‘örnekedinme’dir. Literatüre bakıldığı zaman, BBM’lerde örnekedinmenin rekabetçi, işbirlikçi, içsel, nicel ve nitel örnekedinme gibi birçok türünün kullanıldığı görülmektedir. Bu çalışmada örnekedinme süreci kısaca tanımlanarak; Türkiye ve dünyadaki bilgi-belge merkezlerindeki örnekedinme uygulamalarına yer verilmektedir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Yayınlanmış

2007-04-30

Nasıl Atıf Yapılır

Kurulgan, M. (2007). Bilgi ve Belge Hizmetlerinde Mükemmeli Yakalamak: Örnekedinme. Bilgi Dünyası, 8(1), 30-48. https://doi.org/10.15612/BD.2007.354

Sayı

Bölüm

Hakemli Makaleler